Vajon mit kezd egy cég egy felvásárolt céggel?

Erre több gondolatom is volt, amikor a céggel, ahol dolgozom, szintén ez történt.

A lehetőségek között szerepelt, hogy megszűnteti, merthogy a konkurenciát így is fel lehet számolni, bár költéseges megoldás, de ami viszont kézenfekvőbbnek tűnt és talán értelmesebb megoldás is lenne, hogy a saját hasonló területen működő erőforrásait hozzáadja a megvásárolt céghez és még nagyobb, a területén még több részesedést elérő vállalkozássá fejleszti a kettőt együtt.

Látszólag az utóbbi tűnt a tervnek, vagy hát a megvalósítandó projektnek. Az egész hozzáállás, kommunikáció a cégen belül és főleg kifelé is, azt a látszatot keltette, hogy a két vállalkozás összefogva, kihasználva egymás erősségeit, tudását, a piac vezető pozíciójára törekszik, ámde...

Mint kiderülni látszik számomra, vagy mégsem ez a cél, de megpróbálják fenntartani a látszatot, vagy baromira nem értenek ehhez a típusú vállalkozáshoz és nem veszik észre a piaci igényeket. Az hogy költséghatékonyságból és ésszerűségi okokból kirúgták anno, majdhogynem a megvásárlással egyidőben az egyik könyvelőt, pontosabban egyedül maradtam, még nem jelentett nagy problémát, tényleg nem szakadtunk bele a munkába.

De költséghatékonysági szempontból a marketing kiadásokat is csökkentették és az embereket motíváló jutalékrendszereket is megszűntették. Ennek hatására kevesebb potenciális ügyfél találja meg a vállalkozást a piacon, inkább a konkurensekhez fordulnak, az értékesítők pedig motíváció hiányában nem hozzák a tőlük elvárt bevételeket, így a vállalkozás, bár még mindig nyereséges, mert ugye a költségeket is jól megvágtuk, de azért szembetűnő a bevételek visszaesése is.

Az újabb nagyszerű intézkedés gyakorlatilag az elmúlt egy hétben zajlott le, amikor is első körben a már több mint 7 éve a csapat oszlopos tagjának nevezhető, az értékesítőket motíváló és véleményem szerint meglehetősen jó vezetőt, aki még a szakmájához is ért, egyszerűen a költségekre és az észszerűségre hivatkozva lapátra tették. Persze ez várható volt, ha számbavesszük, hogy hogyan viszonyult az új vezetéshez, bár csak a pozícióját és a céget próbálta védeni, menteni, de mégis szálka volt a gépezetben.

A mai nap nagy eseménye, hogy reggel azt újságolta az egy szál marketingesünk, hogy mégiscsak szükség van rá a mi cégünknél és így nem kell elvállalnia a cégcsoportnál felajánlott másik pozíciót. Ehhez képest gyakorlatilag megdöbbenve és hitetlenkedve hallottam délután a híreket, miszerint a munkájára nem hogy a mi cégünknél, de még a cégcsoportban sincs szükség, persze ez a döntés is költséghatékonysági szempontból született. Az egészben az a legviccesebb, hogy jelenleg a cégcsoportban sincsen tudomásunk szerint marketinges rajta kívül, pontosabban jelen állás szerint már ő sincs...

Igazából nem tudom, hogy egy céget, amit azért vesznek, hogy megszűntessék a konkurenciát és tönkretegyék, hogyan és milyen módszerekkel szokták véghezvinni, de az, ami nálunk jelenleg folyik gyakorlatilag előbb-utóbb pontosan ugyan ide fog vezetni, csak még arra nem sikerült rájönnöm, hogy azért mert alapból ez volt a cél, vagy mert ennyire nem értenek a piacnak ehhez a területéhez...

Szerző: Gogsi  2009.10.12. 22:21 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gogsi.blog.hu/api/trackback/id/tr541446264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása